Siste fra Instagram

torsdag 30. oktober 2008

Da var sengeteppet på plass, og litt til.. ;)




Ja, da var endelig sengeteppe ferdig, sammen med to nye puter og to stoffposer som henger ned fra hylla.

Vakre lysekrona vår ;)
Bildet som eg malte i forje veke, har eg plassert opp på denne hylla, synest det passa betre her inne på soverommet enn i gangen.. ;) Så no må eg finne eit nytt motiv til gangen.. ;) Her kan ein sjå litt av posene eg har sydd også. Har fora dei med samme stoffet som eg har brukt til gardiner, puter osv her inne på soverommet. Vart ganske fornøgd :) Det er jo alltid litt dill som treng litt oppbevaringsplass. ;)

Oppe på hylla står også to søte fattigmannsølvlysestaker, og ein lavendelduftpose. Duftposen fekk eg i gave fra Lobelia. No lukta det så deilig inne på soverommet vårt.. ;)

Det står også fattigmannsølv i vinduet vårt.

Synest dette aluminiumsbrettet er så nydelig. Passer så godt sammen med glassflaska og glassa. Sammen pryder dei kommoden på soverommet vårt..


Eg hadde nokre 60x60 puter liggande uten trekk, så da eg hadde litt ekstra lin igjen etter både sengeteppe og stoffposene, lagde eg to putetrekk også med bilde på.



Synest desse gamle bilda er så vakre... ;) Putene fekk litt blonder også. Vurderer å kjøpe inn litt anna "dill" og pynte eine hjørnet på bildet, men det får komme etter kvert :) Må først finne noko lite noko, som passar ;)



Og ikkje minst denne flotte lysestaken her...! Eg er så glad i slike "gamle", femarma lysestaker.. Skulle gjerne hatt fleire!

Slik da hadde soverommet vårt fått litt ny "look", i likheit med denne bloggen.. ;) Er fornøgd med resultatet :)
Ha ein vakker dag ;) Nyt augeblikket! ;)

40 kommentarer:

CosiFanTutta sa...

Hei du, kjempefin ansiktsløftning av blogg og soverom!! Du har en veldig sin smak, stilig og kreativ!! Likte godt en boksen med plass til rengjøringsremedier. Kan du huske hvor du har kjøpt den??

Storm er til å spise opp, det er ingen som ser på mannen din på det bildet, hehe. Du var en vakker brud :o)

Veskene kommer til å få lufte seg, men har så mange vesker at de må få lufte seg etter tur :O)
Ha en fin, fin torsdag.

Kate-Marita Pettersen sa...

Jeg blir helt målløs over for et alldeles nyyyyydelig soverom du har fått:) For et vakkert sengeteppe du har sydd og de putene med de søte jentene og blonder,,,, - vakre....:)
Ja du lager utrolig mange nydelige ting, er helt imponert:)
Forresten tuuuuusn takk for nydelig kommentar hos meg, det varmer masse:)
Ja det er ei spennende tid nå, regner med å høre om det blir valper i løpet av neste uke:)
Ps. har jo sagt det før, men sier det igjen, Storm er sååå kjempesøøøt:)
Ha en flott torsdags kveld. Jeg får min elskede hjem i kveld etter ei ukes øvelse i militærpolitiet, gleder meg masse, og i morra har han 40 års dag:)

Klem fra Kate:)

Torilpia sa...

.. såå utrolig lekkert og delikat .. *sukk*

Du har jammen fått det til flott der inne .. fikk nesten lyst til å være litt copycat jeg .. :o)

Klem!!

Siren sa...

Guri så glad jeg er for at jeg la deg til på blogglisten min! :)Tenk om jeg hadde gått glipp av alle dine flotte bilder & innlegg! Kjempefint soverom...og så er du jo så himla flink til å sy!:D ...er noe jeg aldri har hatt teken på!

Ble også veldig bra etter at du "stæsja" siden din...ja vet det ble mye skryt her nå...hehe...men du får som fortjent! :)

Har hatt en ganske stressende uke...jobb, studier, blogging etc., og uka raser av gårde...men heller ha for mye å gjøre enn for lite, slik er min filosofi!
Ha en super helg!
:)

Gamlå sa...

Heisann

Så flott soverom dere har. DET LIKTE JEG!!
Likte veldig godt det du hadde hengt over sengen. Er det drived som du har skrevet tekst på? Sengeteppet var også helt meg.

Ja, du må bare linke meg:) Jeg tar og linker deg, jeg.

Nemi elsker snø, og det er så herlig å se henne hoppe og kose seg i snøen. Det eneste minuset er all den snøen som fester seg i pelsen. Det kan bli så mye snø i pelsen at det er store tennisballer av snø. Det eneste jeg kan gjøre da er å plassere henne i dusjen å spyle dem vekk med lunket vann:).

Ha en fin kveld
klem fra Gamlå

Hulda sa...

Så utrolig vakkert! Herlig soverom, med lekre detaljer og fine puter. Du er flink til å få det til! :)

Unknown sa...

Dåån, for eit fantastisk flott soverom!!
Eg er utruleg imponert over kreativiteten og stilen din:0)
Bloggen vart veldig stilig og, korleis får du det til??
Skulle gjerne ha lært både det og korleis ein kan skrive navn på bilda...
Takknmelig for tips:0)
Fin torsdagskveld til deg, klem

Liv Elin sa...

Så lyst og herlig soverom ! Her må det være deilig å ta kvelden etter en lag arbeidsdag!

Og for en søt liten hun dere har !


Takk for koselig hilsen i bloggen min - ha en god helg !:)

Husrom & Hjerterom

Solveig sa...

Hei:)
Så koslig at du var innom siden min! For et flott hjem du har:)
Veldig lekkert soverom, synes sengehimmelen var kjempe fin.
For ei fin lysekrone dere har fått dere. Kjempe fint sengeteppe og putetrekk:) Passet godt inn med fargene på rommet. Du har en kjempe fin blogg! Kommer gjerne igjen;)

Ønsker deg ei riktig god helg:)

lavendel mio sa...

For et nydelig soverom og koselig heim du har.

Thusnelda sa...

Hei, synest du har så mange fine ting. Fine bilder og dikt. Og så må eg ta med vovsen da, som kan få alle til å smelte. Den er berre NYDELIG!!

Pernille sa...

Heisan:)

Så koselig at du stakk innom bloggen min og la igjen en hilsning. Å jeg blir så glad da:)

For et vakkert soverom. Jeg er nesten stum av beundring. Der skulle jeg gjerne ha krøpet meg i hop og storkosa meg:)Kanskje smugla inn pc'en så jeg slapp å stå opp. Hi hi.

Bloggen din er også kjempevakker. Bildene dine er rålekker. Det samme med alt du har sydd. Jeg er stum av beundring!

Jeg kommer igjen om jeg får lov;)

Ha ei kjempekos helg:)

PS: Storm er jo bare såååå snusk:)

Anonym sa...

Hei :)

For noen flotte bilder du maler....du er jo virkelig flink. Og det soverommet var skikkelig vakkert...skulle ønske at jeg kunne ha et sånt selv, men har så lite soverom at det nesten bare er plass til senga.
Har lest gjennom hele bloggen din og den var interessant og veldig ispirerende....hit kommer jeg nok flere ganger, så jeg linker deg hvis det er greit.

Fabrikken sa...

Heisann
Så utrolig flott, og så mange fine detaljer. Kan tenke meg du sover godt der inne :)

Ha en fin lørdag

Klem fra nr. 5

h.espe sa...

Hei på deg!
Ja, dagen er vakker i Oslo også. Ikke sne men sol fra klar himmel. Burde selvsagt tatt turen ut,men har ett og annet å gjøre inne - rydde, vaske, produsere - så spørst om jeg får tid til det...

Så utrolig nydelig innlegg du har lagt ut her. Soverommet ditt er jo bare en drøm. Og du, hi, hi, ser jo at du har laget nesten samme poser som meg. Dine var virkelig skjønne!!! OG så fikk jeg en idé om nytt prosjekt - puter. Så kanskje hermer jeg litt her...!

Du må ha en fantastisk flott helg, og kose deg hjemme i Sogn. Vi "snakkes" snart"

Goooklem fra Hildegunn:o)

Ingunn sa...

Så nydelig soverom!Skulle gjerne hatt noen flolette gardiner som henger over sengen jeg også. man tror kanskje samboeren min hadde satt ned foten da!Han liker ikke at det blir for feminint!!jaja...Får nyte dine bilder istedet!;)

Håper du har en fin helg!

by Siv sa...

Heihei!
Takk for hilsen på bloggen min, da fant jeg deg igjen. Kjente meg ikke igjen helt med en gang, fin oppussing :)
Elsker soverommet ditt!!!
Håper det er ok om jeg linker deg?!
Ha en strålende fin søndag
*Siv*

Heidi-anitha sa...

Hei! Så koselig hilsen fra deg på bloggen min.. det varmer det, og se nye som finner veien:) Så koselig å titte in til deg også. Så flink du er med strek og farge og form:)... Ser mye fint du har laget selv i hjemmet deres, og det er så fint gjort!

Jeg blir selvfølgelig kjempeglad om jeg får være på blogglista di... Og håper vi prates igjen inne i denne fantastisk bloggverdenen!

God kveld og kos deg med dine kjære.

klem White vintage. Heidi-anitha

moa sa...

så nydelig bilder, du et utrolig vakkert soverom.
..ha en fortsatt fin kveld, klem moa

Tiril sa...

Så fine bilder du viser her, og ikke minst et usedvanlig fint soverom.

Black Feathers sa...

Mye fint på soverommet ditt. Så flink du er til å ta bilder. Kjempeflotte mangen av de bildene som jeg har sett.
;) Ha en fin kveld.

Anitas hus sa...

Wow, nå har jeg sittet å måpt igjennom hele innlegget ditt. Noe så nydelig, utrolig flott soverom. Likte alle detaljene du viser frem og du har jo bare vært så flink til både å sy og male!

I går hentet vi valpen, som skal hete Ruffen. Han er bare så skjønn og jeg flyr nesten rundt litt sånn i ammetåka. Det er jo som å få en baby i huset igjen;)

Ha en fin dag!
Klem:O)

Unknown sa...

Heisann!!
Takk for tips:0)
Har no endeleg funne ut av korleis eg kan legge tekst på bilda...Nytt kamera, nytt bildeprogram, men etter litt strev så voila!gjekk det opp eit lys for meg;9)
Restan har eg ikkje funne ut av, men får prøve å leite litt til...Hittil har eg berre funne fram til sånt som kostar pengar*sukk*
Ynskjer deg ein fin kveld, klem

Guttemamma sa...

sukk, hvorfor har jeg ikke funnet din blogg før...?

Solveig sa...

Ja egentlig er samboeren min litt slik, han bryr seg ikke hva jeg finner på,for han synes det er koslig slik jeg gjør det:)
Men han vil gjerne bestemme litt da veit du;) hehe!
Smart å henge fra seg klær i boden da! Så får du et mer ryddig utrykk i huset,men samtidig har du plass til klær osv. Jeg er akuratt som deg, må ha det ryddig i skuffer,skap og bod selv om ingen andre ser det. For jeg vet det nemlig;) hehe!
Ps. For en vakker brud du var:):)

Klem fra meg:)

Ann Helen sa...

Så lekkert soverom!! Helt nydelig:)

Magdalena sa...

så mange flotte intrykk fra soverommet...
så er det så dekorativt med tekst på bildene, får ikke det til (nemlig)
klem, Magny

Lisemoren sa...

Nydelig ble det, og bildene er jo like vakre. Min favoritt var bildet du hadde tatt gjennom speilet. : )

A Seaside House sa...

Så fin blogg og fine bilder fra hjemmet du viser:) kommer snart tilbake på besøk! Ha en finfin kveld:)

Anonym sa...

Hei hei og takk for kjepekoselig hilsen på min blogg:)
SÅ herlig soverom ja - nydelige farger og puter og og og! Du er jo utrolig kreativ da. Flott alt sammen.
Synes også du er flink til å male! Likte så godt barna i bevegelse på innlegget under - kjempefint!
Ha en strålende og kreativ uke! ønsker Solveig:)

Heidi og Cathrine sa...

Heisann!
Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Koselig å bli "kjent" med flere bloggere :), tror ikke jeg har besøkt deg før men kommer garantert tilbake :)
Her var det jammen koselig og for et skikkelig lekkert soverom du har fått. Herlige detaljer og kjempeflotte puter. Så flink du er til å få det til.

Ha en kjempefin dag!

:-)

hvorfor ikke... sa...

Hei Anja Elin!
Her var det mye fint!
Så flink du er til å male!!!
Tror jammen ikke jeg ville malt ansikt på de to jentene...stemningen i bildet...bare følelsen...er viktigere enn ansiktsdetaljene...hvis du forstår hva jeg mener? Du har jo selvfølgelig tenkt gjennom dette selv, også...Jeg syntes særpreget ditt er at du formidler stemnininger. Bildene dine gir meg mange gode følelser! Det med føttene likte jeg spesielt godt! Orginalt. Jeg linker deg og titter innom igjen!
smil Torunn

hvorfor ikke... sa...

Vakkert soverom, forresten!
Ville gjerne sett litt mer av det som henger over senga med skrift...drivved? Flott!
;)

[ barn i heimen ] sa...

Så fint det var her! Ny blogg for meg... men her kommer jeg gjerne igjen!!

Monicas sa...

¨Du har virkelig gjort det fint på soverommet..tenk på lavendelukt der inne...mmmh
Bildet og bildene du lager er utrolig fine..

Daisys home sa...

Sier som jeg har sagt før,du har det bare så kjempefint.og det soverommet må du si deg godt fornøgd med,stilig!ha en fortsatt fin kveld videre.

HjemmeKoz sa...

Takk for kommentar på bloggen min!
Lekkert soverom du har! Fantastisk!
Og bloggen din...NYDELIG!
Linker deg jeg - håper det er ok ;)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Tusen takk for koselig hilsen! :O)

Kjempeflott soverom dere har!
Vi holder på å pusse opp vårt soverom. og det skal bli godt å få det ferdig. Tror ikke sengern blir redd opp med sengeteppe hver dag, men kanksje til en liten fotoshoot.. ;O)
Flotte bilder du maler Det er jo så vanskelig å tegne/male hender! det har jo du klart ypperlig!
Ha en fin uke! :O)

Min Still By Maia sa...

Så nydelig soverommet var og et veldig fint sengeteppe! Så flink du er :-) Veldig fin blogg!

Takk for hyggelig hilsen hos meg.

KLEM

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Så bra at du la igjen en kommentar hos meg, slik at jeg fikk bli kjent med din flotte blogg! Jeg visste jo at det finnes mange kreative damer i bloggverdenen, men male er det ikke så mange som gjør. Jeg ble virkelig imponert over dine stemningsfulle bilder; nydelige var de :-)
Og soverommet er bare lekkert!

Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Britt :-)

P.S Storm er kjempesøt, da! Selv har vi en 7 mnd. gammel langhåret dachshund som heter Leo :-)