Siste fra Instagram

torsdag 23. oktober 2008

Oljemaling både her og der.. ;)

I dag har eg hatt ein deilig fridag. Min mann har jobba, så eg og Storm har hatt huset for oss sjølv. Dvs, vi har starta dagen seint (då det har storma kraftig her i natt og i dag), men når vi først kom oss i gang, så har eg brukt dagen til male to oljemalerier på lerret. Her er resultatet etter dagens maleøkt. ;) Eg er ikkje heilt ferdig med bildene.. det gjenstår alltid litt finpuss og sånt som kjem etter kvert.
Bildene er malt på gallerilerret som er 50 x 50 cm. Skal ha desse to ute i gangen.

Eg har til no, som oftast malt hender og føtter, men i kveld inspirerte min mann meg til å male noko anna.. ;) Her er resultatet :) Kanskje han er litt lei av å berre sjå hender i alle slags fasonger.. Sjølv er eg veldig opptatt av hender.. synest det er noko av det fineste på eit menneske, etter augo.. ;)
Sjølv synest eg bildet vart litt rart, men eg valte å ikkje male "ansiktet" på desse. Kanskje eg gjer det etter kvert.. :) Er jo ikkje ferdig med dette bildet heller.. ;) Sikkert litt rart, siden eg ikkje er vandt med å male slike "motiv" ;)


No skal eg straks krype til køys! Ha ein vidunderlig natt alle sammen!! :)

20 kommentarer:

Therese sa...

Så flink du er, disse var jo nydelige. Jeg tegnet en del selv når jeg var yngre,men dette med neser og hender var ofte det vanskeligste å få til. Nå tror jeg tegnekunnskapene mine innen det menneskelige hjørnet er noe rustne. Men planløsninger derimot... :)

Torilpia sa...

Rart???????? Hvor da???

Bildet er kjempefint .. det med hendene også ..
Syntes du sa at du nettopp hadde begynt jeg .. Dette er kjempebra spør du meg :o)

Klem!

Lisemoren sa...

Så fine bilder, du er jo en tusenkunstner du jo. Bildet av barna var veldig fint syns jeg, det med hendene også. Tegne og male er ikke jeg noe god til. Men det hender jeg tegner eventyr for barna på jobben min likevel, på en svær papir rull jeg henger opp på veggen. Da tegner jeg folk og detaljer fra eventyrene etterhvert som jeg forteller. Til slutt er det blitt et helt bilde. Alle 18 Barna sitter som lys og følger med (3 til 6 åringer), og det er sjelden de klager over kvaliteten.

Håper det er i orden at jeg spør. Er det vanskelig å legge tekst på bildene slik du gjør i bloggen din? Skulle gjerne ha gjort det samme.

Klem fra Lisemoren

Hulda sa...

Du er jo utrolig flink til å male! Så vakre bilder! Likte spesielt det med de to jentene.

h.espe sa...

Wow - så utrolig flink du er til å male!Jeg ble helt satt ut jeg..!!! Begge bildene er helt fantastiske :o)

Nå er det fredag og helg igjen - juhuuuu - skal bli deilig. Har slitt litt med nakke og skuldrer denen uken, så nå skal det bli deilig med et par fridager.

Ha en superflott og kreativ helg - koooos deg masse!!!

Mange klemmer fra Hildegunn

Smineset sa...

Kjempefine bilder! Blir helt imponert!

Ønkser deg ei super helg! ;-)

Daisys home sa...

Har noe til deg liggende på siden min.Haei fin helg!

AnneGrethe7 sa...

hallo...kom innom bloggen din via, via og vart heilt fasinert av bilda dine. Du er superflink..tenk for ei gåve å få vere så flink til å teikne/male. Du må virkeleg tenke på å ha ei utstilling:)
Ønsker deg ei super fin helg i stormande ver:)

Lisemoren sa...

Hei igjen. Det ligger noe til deg på bloggen min : )

Hulda sa...

Takk for så fin kommentar hos meg nettopp. :) Godt å bli minnet på klokka, glemmer det nesten hvert år. ;)

Gamlå sa...

Tusen takk du for kommentaren i bloggen min. Nå fant jeg veien til din koselige blogg. Så en flink kunstner du er da!! Likte godt bildene dine jeg!

Helledussen så fin Storm er, hvilke rase er det?! er så glad i hunder så det er derfor jeg spør. Nemi hunden min er ikke glad i regn og ulende vind. Her en dag gikk vi tur og plutselig så hagler det som bare det. Nemi stakker ble helt skeptisk da hun ikke er vant med slik. Vi måtte da vise at dette her går bra og dette er noe du bare må vende deg med:) . Hun er veldig rask å tisse når været er ufyse for så å springe inn i varmen. leeeeer da dette passer matmor fint.

Du og Storm får ha en fin søndagstur imorgen.

Kate-Marita Pettersen sa...

For en utrolig koselig blogg du har og så nyyyyydelige bilder du lager:) Jeg er virkelig imponert!:)
Det med jentene var spesielt nydelig:)

Forresten den valpen er jo såå søt, hvilken rase er det?

Go søndag til deg.
Klem fra Kate:)

CosiFanTutta sa...

God morgen, takk for besøk på bloggen min.
For en nydelig blogg du har! Et virkelig romantisk og gjennomført hjem - imponert! Likte godt den bryllupsbenken, det var helt spesielt å ha et sånt minne i leiligheten. Veldig flink til å male er du også. Sånt imponerer meg, da jeg mangler kreativitetsgenet :o)
Det var en praktfull hund, nyyyydelig - Berner sennen? Kunne ligne litt, kanskje??
Ha en fin søndag, vi har skrudd klokken tilbake, så jeg er grytidig på an :o)
Bor forrresten ikke langt fra deg, snakker kilometer :o)

Unknown sa...

Bilda dine var heilt nydelege, og eg likte spesilet godt det med jentene:0)
Morfar var ein habil kunstnar, og Mamma er kjempeflink til å teikne...Men EG har diverre ikkje arva noko, kreativitetsgenet er svært fråverande, desverre!!
Ynskjer deg ein fin søndag...

KOSELIGE HJEM sa...

For noen flotte bilder du lager! De er bare helt nydelige!

Magga sa...

Hei! Bildet av jentene er jo nydelig!!Stå på!
Klem fra Margareth

Siren sa...

Så fine maleriene var! :)Jeg malte en gang i tiden selv, men har lakt det prosjektet på hyllen for lenge siden!
Har en hilsen til deg inne på bloggen min, stikk innom!
:)

Dagny- Heim sa...

Kjempefine bilete, spør du meg! Slett ikkje rart det biletet av ungane, berre vakkert! No skal eg kose meg og sjå meir på bloggen din, for her har eg ikkje vore før :-)

Anonym sa...

Så nydelig det bilde med dei to jentene var - det uttrykte så god stemning! Berre fint at det var "uten ansikt" - då blir det opp til fantasien - uansett så er det tydelig at det er glede i blidet!!!

:o) Frøet

pepperkverna sa...

FLotte malerier. Synes det var flott uten ansikter.....Hege