Siste fra Instagram

søndag 1. februar 2009

Allerede februar!

Det er jammen meg godt at vi går i mot lysare tider! Sjølv med influensa liggande rundt halsen, fekk eg endelig tatt steget med å skifte bloggadressa mi (men det veit du nok allerede, siden du er her). ;) Eg er ikkje så aktiv innom dere alle, då min kjære laptop er blitt ødelagt. I skrivande stund, har eg og min kjære mann, montert den stasjonære pcen min, inn i kleskapet vårt (greit å berre lukke igjen skapdørene, så er heile svære pcen vekke!). Så no blir det litt blogging i senga, kanskje like greit, siden formen min er så laber..
Då eg var heime i Sogn, gav mamma meg eit lynkurs i hekling. Hekling er noko eg aldri har lært meg. Huskar før då eg var lita, at eg var ofte oppom nabokona heime, som var ein skikkelig kløpper på å hekle. Ho hekla ALT ho kom over, og prøve forgjeves å lære meg heklekunsten, men den gang ei. Hekling var noko eg berre ikkje fekk til!

Men, så ein vakker dag, i forje veke, såg eg eit heilt nyydelig bestemorsteppe, og bestemte meg for at dette skulle eg lære! (ikkje noko starting med grytekluter, her i gården, nei!).
Neste gang eg drar heim, må eg lære meg å feste tråder.. og ikkje minst, feste lappene saman, men det kan ein kanskje vente med til sist?
***
Tusen takk for så fine tilbakemeldinger! Blir så glad av å høre fra deke alle sammen! Ønsker deke ein flott søndag videre og ei nydelig kommande veke! :)
Godklem fra Anja-Elin :)

53 kommentarer:

Linda sa...

Heisann...så fint hekleteppet ditt blir da!
Det er så artig å hekle!
Enkelt når en først har lært det!
Jeg er snart i mål med mitt teppe.
Forskjølelsen herjer her, så det blir et par rolige dager til på meg. Så da blir det hekling og blogging!

Ha en flott søndag!
Klem fra meg ;)

Hjerterom sa...

Hei:)
Så flink du er blitt til å hekle da!
Nydelig teppe :)
Har såå lyst til å lære meg det jeg også :)
Det er så mye fint i hekling...

Du får ha god bedring da!!
Å en koselig søndag

Klemmer fra Siw

Linda sa...

Takk for hyggelig hilsen!
La inn en kommentar til deg. Da jeg kom tilbake til min blogg så jeg at du hadde vært der ;)
Alltid like hyggelig å høre fra deg!

KLEM

Huset på toppen sa...

Så flink du er,likte fargene i teppet ditt veldig godt:)
Ønsker deg en riktig god bedring, og ha en fin søndagskveld!

Karen sa...

Hei - for en koselig blogg du har :) Og du var bare helt nydelig på bildet... Er det fra bryllupet?
Jeg og min mann bodde i åsane (han er derfra) i to års tid, men etter at vi gifta oss 17.mai 08, tok vi motet til oss, kjøpte oss en gård i Lofoten, pakka og flytta...
Sålangt veldig fornøyde, men veldig preget av en oppstartsperiode....

Hekling ja :) det har jeg og lyst til... Jeg kjøpte meg en abc-bok, men oppskriftene er ikke alltid så lett å lese... :( Har sett mange slike tepper rundtom i bloggverden, og har kjempe lyst å sette igang selv. De er jo så flotte :)

Jeg lagrer bloggen din på bokmerkelinjen jeg, og så kommer jeg tilbake... Var en skikkelig gla'blogg dette, så har lyst å bli bedre kjent med din verden...

Guttemamma sa...

Jammen er du flink til å være fersk hekler, nydelige farger!! Klem

Randi sa...

Hei
Håper du får bort den influensaen fortere enn svint!! det er noe herk å ha sånt, men en får trøste seg med at det er noe som går over.

Nydelig teppe du hekler, holder på med ett jeg også..men det er i høstfarger...så jeg må starte med ett nytt..i vår farger..hihihi


Ha en fin Søndag

MODERN COUNTRY sa...

Hei Elin, takk for klemmen!

Oj så stressa jeg ble angående denne bloggen. Jeg som er så glad i alle mine bloggevenner trodde nesten dette var slutt på eventyret. Vi har kommet litt på vei men samboeren sitter enda og jobber med siden. Håper det ordner seg i løpet av kort tid og jeg kan igjen blogge med dere.

Du og du for noen nydelige farger på lappene dine, og du er flink! Rette i formene sånn de skal være. Jeg kjenner spenningen og gleden, for jeg lærte meg selv for 2 år siden etter å ha blitt inspirert av Mia i Mias Landliv. Den følelsen du får ved å skjønne oppskriften, få til en firkant og til slutt ha et teppe ferdig, den er superherlig!! :))Lykke til videre!

Ha en hyggelig kveld!
Klem Aina

Kate-Marita Pettersen sa...

Å så vakkert dette teppet blir Anja-Elin!!
Nå må du bare slappe av og bli frisk og rask igjen:)
Jeg ønsker deg og dine kjære, både to- og firebeinte, en fortsatt fin søndag,
klæm fra Kate:)

Karna sa...

Det må jeg si, du er jo kommet kjempe langt allerede, og flott bli det også!!!
Kjempe flink!

Anonym sa...

Så flink du er å hekle da...... :)

Jeg har også planer om å lære meg å hekle og har tenkt å hekle meg et bestemorteppe jeg også, mener liksom ikke kommet i gang enda. Selv om både heklekrok og garn er kjøpt inn.

Må bare finne meg en hekleoppskrift på bestemorruter først :)

God bedring il deg.....jeg har nettopp hatt influensa i en ukestid, men er bedre i dag :)

Klem :)

sirisinspirasjonsunivers sa...

Heia :) Så utrolig nydelig hekleteppe. Ser jo ut som du har drevet lenge med det, så du har virkelig fått dreisen må jeg si! Jeg har litt strikkedilla, men blir bare sånne småting, for tålmodigheten røyner det litt på :) Hehe...
Kjedelig at du har fått influensa! Jeg har hatt jobbehelg, og kjenner at jeg er glad den er overstått :) Er litt tyngre i helgene enn i den vanlige hverdagen, men det kjenner du deg sikkert igjen i :)
Håper du blir fort frisk igjen! Pass godt på deg selv! Store søndagsklemmer fra Siri

Nita sa...

Heisann, visste ikke om den nye adr. din, men jeg fant deg igjen via Black Feathers. Sånn går det når man har PC-fri helg :)

Bildet i ditt forrige innlegg var helt nydelig, med slipestein og sommerblomster :)

Hekleteppet ditt ser flott ut, deilige farger,men er du nybegynner? Da har du et naturlig hekletalent :)
Jeg må finne noen som kan lære meg dette altså. Har prøvd å lære via bok, men det funker ikke på meg!

Ønsker deg god bedring- fort! Kjedelig å være syk.

klem Nita

FO - 2 sa...

Skjønne lapper i nydelige farger, som snart er forvandlet til det flotteste teppet du kan tenke deg. :)
Her beviser du at man kan om man vil. ;)
Håper at du blir fort frisk igjen. Det er ikke godt å ha influensa, nei!
God bedring til deg og ta godt vare på deg selv.
Før jeg klikker meg ut igjen vil jeg gjerne dele utmerkelsen "Det gror etter gode ord" med deg.
Vær så god.
Du har fortjent den! :)
Og ja, du må gjerne besøke meg til sommeren på en liten hagevandring. :)
Koselig det! :)))
Klem.

lavendel mio sa...

For et nydelig teppe!Dette kan du :)
Har ikke heklet på 15 år,men nå ble jeg fristet:)
God bedring!
Ha en flott uke:)

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei Elin :)
Hadde skreve ei lang helsing..men det skjedde eit kvart ved sendinga..så eg prøver igjen :):)

Tusen takk for kjempekoselig helsing på bloggen min...det gleda meg ! Og så koselig at då fekk eg oppdage din blogg..for duu såå flink og kreativ du er !

Så dyktig du er å tegne...så flink å dikte...Vart heilt rørt av diktet du hadde laga til din pappa på 65 års dagen hans...det var såå vakkert !! Eg hadde det same gode forholdet til min kjære pappa som dessverre gjekk bort for 3 år sidan..saknar han kvar dag..men heldigvis er eg full og gode minner..og det er så verdigfullt.

..for eit vakkert hekle prosjekt du er starta på...blir heilt imponert !!!

Blir koselig å følge deg vidare...eg legg link til deg på min blogg !

Ønsker deg ei riktig fine veke :)
klem frå :Johanne

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

...hei igjen..bekl.at eg ikkje skreiv.. Anja-Elin i stad...vart vist berre Elin... ! Gløymte òg å ønske deg god bedring ..men den overbringes herved !!! :Johanne

Christine Louise sa...

Så utrolig nydelig teppet kommer til å bli :) Jeg tror jeg å lære meg å hekle jeg også..
Er det vanskeligere enn strikking?
Hehe ;)

Klem fra meg..

Ida sa...

Heisann! Åh, du har iallefall satt min drøm ut i livet.. jeg har sååå lyst til å lære å hekle - og dette teppet du har startet på er jo helt nydelig! Likte veldig godt fargene :)

Ha en kjempefin uke!
Klemmer fra Ida

Karen sa...

Glemte helt morgenkaffèn min her jeg står på jobb en rolig mandagsmorgen og blar bakover i bloggen din... Blir helt overgitt over hvor bra den er... Slik vil jeg at min blogg skal forme seg til å bli også...
Nydelige dikt og vakre bilder, veldig personlig, men samtidig mystisk - hehe...

Takk for at du fant veien til bloggen min også.
Hvor planlegger dere husbygging?
Vi bor 20 min. fra byen Svolvær, på et småbruk helt inderst i Olderfjorden.
Nydelig plass, mye å gjøre - og stort potensiale...

Forresten - lenger nede i bloggen din - rundt nyttårstider, er det et bilde av en spisestue og stoler med hvitt trekk og sløyfe i ryggen. Er stolene slik, eller er det et trekk som er tatt over? Veldig pene var de. Har en gammel spisestue vi skulle hatt pusset opp billig og greit :)

Therese sa...

Hei, hei, og tusen takk for en flott hilsen på bloggen min. Det varmet. I like måte til deg. Du sprudler jo. Så flott med hekling, det blir så vakkert og personlig. Spennende med husbygging da,er glad jeg er ferdig. Er så mange valg å ta. Jeg er hjemme i dag, min datter er i barnehagen. Slapper av på sofaen faktisk, ikke ofte jeg gjør det. Ja, ja, må jo ta hensyn til graviditeten av og til også. Ha en strålende dag. Her er det skikkelig vinter og nydelig sol i dag. KLEMS

Japsee sa...

Tusen takk for koselig kommentar hos meg.

Jeg kan heller ikke hekle, men har kjempe lyst til å lære meg det.

Teppet ditt blir nydelig.

Ha en fin dag:)

Linda sa...

Hei!
Ja da var iallefall mitt teppe ferdig:)
Det går unna når en først er igang og ikke lar det bli liggende for lenge!
Hjemme fra jobb i dag jeg og pleier helsa...så da blir det hekling og litt blogging.
God bedring til deg!

Ha en fin uke!
KLEM fra meg ;)

Black Feathers sa...

Hei, så nå er den nye adressen din lagret og du er plassert rett ;)

Nydelige lapper du hekler, har stadig planer om å lære meg å hekle, men nå er det så mange prosjekter på gang at jeg rekker bare ikke alt. Men etterhvert så...

Ha en nydelig dag ;)

Birgitte sa...

ååå, så fint teppe!:) jeg fikk meg bok om hekling, heklekrok og tråd til jul, så jeg er på vei til å lære det jeg også.. Må bare ta meg selv i nakken, og komme i gang;) gleder meg egentlig, må bare få gjort det!

Nunne sa...

Å så flink du er!!!
Det er veldig lurt å sy sammen etter hvert, men ta no en ting av gangen, du... du har jo lært det viktigste! Jeg syns alltid at å feste tråder og sy sammen er noe man må gjøre når man er sammen med andre, det er så gørr kjedelig...

Fargene du har valgt, var nydelige.
God klem fra Nunne...

Unknown sa...

Eg er imponert over at du gir deg i kast med eit så stort prosjekt på første forsøk!!
Hustomt i Sogn,spennande, er du på veg til bake til heimlege trakter??
Har noko til deg inne hos meg:0)
God bedring klem

K@ri sa...

Så trivelig at du har besøkt meg:-)

Flott blogg du har! Og så kjekt at du holder på å hekle! Det er en kjempekjekk hobby!

Takk for besøket,-velkommen tilbake og god bedring :o)

May-Britt sa...

Så flink du er til å hekle da,det har ikke jeg lært meg heller;-)
Mulig jeg må mase på min mor jeg også.
Ha en fin mandag.
Klem
May-Britt

Maria Forsberg sa...

Så flink du er å hekle,det blir veldig fint.Dei teppene er veldig koselige.
Bra at du har håndarbeid når du er så mykje heime:)

Magga sa...

Hei,hei! Så fort du tok det da-og så flink du er blitt å hekle!Du er kreativ, Anja!Fin blogg!
Ha det godt!
Klem fra Margareth

Regine sa...

Hei Anja,
så fin blogg du har - og så masse fine bilder. Teppet var kjempefint & koseleg, du har alltid vært så flink med hendene :)

http://www.regine.devote.se/

Siren sa...

Wow så fint det hekleteppet ditt ble da! Jeg har alltid hatt det likens som deg, hekling er noe jeg aldri har fått til, selv om veninna mi sier at det er kjempeenkelt! Nydelige bilder, fantastisk flott teppe! :)

Selv om du ikke har plass til alle tingene nå, så får du nok det etter hvert siden du kanskje skal bygge hus...er nok en bra invistering du har gjort, det er jeg knallsikker på! ;)

Så at du hadde skiftet bloggadresse, og så har du vært mye flinkere enn meg som klarte å slette alt...uansett, jeg angrer ikke! :)

Håper at du snart føler deg bedre, og blir frisk igjen!
Klem!
:)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! Så fint teppet ditt kommer til å bli! Heia deg, dette kommer du i mål med, klarte jeg, så klarer du!
Ha en flott dag.
Klem

Black Feathers sa...

Ja du sier noe, prosjekter på vent. Jeg prøver nå å få nøstet opp å bli ferdig med noen prosjekter. For jeg nar jo nye som ligger på vent. Lappene til norges glassene mine er ferdige men jeg trenger å finne et bånd til å henge dem opp med, så ting tar litt tid ;)

Ha en nydelig dag ;)

Mia, New Room Interior sa...

Dette teppet blir kjempeflott, ser ut som du har hekla bestandig jo! Gøy at du er med på konkurransen min! Ha en strålende dag! Klem-Mia

Therese sa...

Go kveld, go kveld. Takk for koselig hilsen. Jeg sitter på kjøkkenet og slapper av etter en rolig dag. Tror jeg har en del kynnere i dag, ikke vant med det fra første svangerskap. Magen er helt spent og hard. Men hadde en skikkelig rengjøringsdag her i går, ble kanskje litt for mye for det lille nurket i magen. Vi valgte et byggfirma og er kjempe glade for det. Ble jo mye når huset var ferdig også, da vi valgte å gjøre en del ting selv. Andre løsninger osv. Må innrømme at vi også var ganske slitne, når husbyggingen var over. Mannen min var jo nesten på huset døgnet rundt og jeg ble mye alene. Men vi hadde noe stort å se fram til, så det overvinner alt. Så flott bilde av deg på profilen, er det fra bryllupet el? Skikkelig brud.

Siren sa...

Tusen takk for adressene, kanskje jeg skal ta å prøve meg på hekling...vi får se! ;) Akkurat nå starter desverre en hektisk skriveperiode for meg igjen i forbindelse med studiene, skulle ønske jeg ikke hadde viet så mye tid til annet "tull og fjas" (som jeg liker) for nå straffer det seg!
Det lysthuset er det min mann som har bygget, vi fikk gratis vinduer i fra naboer og bekjente...material kom vel ca på en 15 000. Jeg anbefaler på det sterkeste å bygge et slik om du har lyst, jeg kan garantere at du ALDRI vil angre på det! Ikke bare at det er nyttig, det pynter veldig opp i en hage også!
Klem fra meg!
:)

Daisys home sa...

Ja nå har jeg fått ordnet nye bloggadr.din.Håper at det er bra med deg og at formen din er bedre.Så flink du er med hekling.Sånt har iallefall ikke jeg teken på.klem

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei min venn,
nå er bloggadr.din fikset på favorittlista mi :o)
Så nydelige farger du har kombinert på heklepleddet ditt.
Må si du er flink som tar det så kjapt!
Nyt den hærlige snøen som laver så fint ned i dag :o)
Kjerstiklem

Nina i Paradiset sa...

Jøss!
Snakker om å fikse å hekle fort da!
Kjempefint! (og flotte farger)
Jeg har veldig lyst på ett sånt teppe, men klarer ikke helt å se for meg at jeg har tid, for øyeblikket....
Klem!

Alven sa...

Hei :-)

Takk for koselig kommentar :-)Dette med hekling ser det ut til at du får til nå :-) For blir lekkert det teppe :-)

Ønsker deg en fin onsdagskveld :-)

klem

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

..og du har ikke heklet før?? skal si du lærer fort! kjempeflink jo:) teppet blir rålekkert! :)
Håper du kommer deg nå, ha en god kveld:)

Livy sa...

God formiddag!
Så utrolig flink du er!!! Det kommer til å bli et nyyyydelig teppe!

Håper formen din er bedre!
Mange klemmer fra Livy

Vibeke sa...

Nydelig hekleteppe, dyktig du!:o)
Håper at formen din er på topp igjen...

Ønsker deg en fin-fin dag og helg,
KLEM

Små Gleder sa...

Hei!
Nydelig teppe du hekler på! Falt pladask for fargene du har valgt:-)

Ikke noe gøy med influensa. Har akkurat slitt med den selv. Håper du er på bedringens vei nå!

God bedring og god helg! :-)

Klem

Miamor sa...

..innom for å ønske deg ei herlig helg!! Håper influensaen har roet seg.... Klem :)

Anonym sa...

Hei !

Takk for hyggelig kommentar på min blogg. Jeg må si at din er kjempefin. Så morsomt å se heklearbeidet ditt. Minner meg litt om ett vognteppe med blomster jeg laget til eldstedatteren min som blir 36 år på søndag. Morsomt å se at alt går i bølger. Storm er en nydelig hund. Ha en god helg.
Klem

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

Hei!
Takk for hyggelig hilsen på bloggen min...

Så vakkert du hadde det her på bloggen din...det serveringsbrettet du har på bildet ovenfor var helt nydelig.

Så flott dine heklelapper blir,det kommer til å bli ett nydelig teppe når du blir ferdig.

Ønsker deg en flott helg!

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei Anja-Elin :)

Håper du er i bedre form no :)..og kanskje har du fått hekla endå meir på det vakre teppet ditt :):)

Ønsker deg ein riktig fine søndag !
stor klem frå :Johanne

Anonym sa...

Hei :) Jeg gratulerer deg med ny blogg og håper på mange koselige innlegg fra deg. Nå har jeg fått satt meg på følgelisten din så da vet jeg hvor jeg skal gå og se.
Stilige bestemorsruter du hekler, likte fargekombinasjonen veldig godt! :)

lavendel mio sa...

Hei!!
Nydelig teppe du har heklet.
Har tenkt i hodet mitt at jeg skal hekle et slik teppe...men det er dette å starte da.
Har så masse andre ting på gang.Kjelleren er full av planter som skal stellest nå...for jeg er ei hagekjerring:)
Ha en flott tirsdag:)

Anonym sa...

I do consider all the concepts you have offered to your post.

They are very convincing and will certainly
work. Still, the posts are very quick for novices.
May just you please lengthen them a bit from subsequent time?
Thanks for the post.

Feel free to visit my site ... supercell