Siste fra Instagram

tirsdag 4. mai 2010

Vakre uteplassen vår ♥

I dag våkna eg til strålande sol og skyfri himmel. Det var utrulig deilig å kjenne sola brenne i ansiktet allerede kl 10...


Sidan det var min fridag, tenkte eg å kle opp hageplassen vår litt, for å nyte denne vakre dagen fullt ut.. ;-)

Så mens min kjære fortsatt sov, begynte eg å bære ut møbler og stæsj for å pynte uteplassen vår litt..

Med armene fulle av puter, duk, tepper og muffins, balanserte eg ned trappa vår og håpte at det ville bli ein stille og rolig dag her i Sogn.. 
Det gjekk ikkje mange minutta før at eg oppdaga at eit lite steinkast unna, var skogen full av arbeidskarar som var i full gang med gravemaskin og traktor, for å ordne strøm til tomta vår..
Dei fekk det nok med seg at eg kom bærande på lass-på-lass med pynteting i alle fasonger..
...og hengende hjertelenker..
 ...og eit svært skjermbrettet som også fekk komme ut i det fri...
Då det ikkje var heilt vindstille, vart det største problemet mitt å ta bilde av alt stæsjet før det flaug avgårde..
Muffinsene hadde eg mest lyst å lime fast,
siden eg til stadigheit måtte løpe etter dei bortover tunet..
Skjermbrettet mitt ville ikkje stå i ro, og klarte å falle eit par ganger før eg fekk satt det på ein litt meir sikker stad..
I stadenfor å stå i skogen og lure, kunne eg godt hatt bruk for 4-5 arbeidskarar til å passa på at ikkje vinden tok alt stæsjet mitt, mens eg tok bilder.. ;-)

Denne potta er faktisk ein terrin som eg fant på ein gjenbruksbutikk no sist eg var i Bergen. Er veldig fornøgd med kjøpet!
I fotoseansen fekk eg til og med tid til å sette meg ned å nyte sola.. mangla berre ein is.. ;)
Det er så deilig å nyte ein så vakker dag....!
 og ikkje minst, nyte å bu så nært sjøen igjen...
Ja, med slike deilige dagar, kan ein gjerne invitere venner på hagefest!
Med blomster og sol, så er endelig våren her..!
Her kjem vi nok til å tilbringe mange vakre sommerdagar..
..og mens hjerter og vimpler får vaie i vind.. 
...ønsker eg alle ein kjempeflott sommerdag! Nyt den fullt ut! 
Maiklem fra

25 kommentarer:

Jatte sa...

Hehe, kan tenke meg de karene lurte fælt på hva du skulle gjøre med alt dette sjæsjet ute, mannfolk trenger jo bare en liten stol å sitte på og en kaffekopp i handa så er de klare for en dag ute i sola ;)

Men,veeeeldig flotte bilder♥
Helt nydelig med det hvite mot blå himmel og sjøen i bakgrunnen.
Missunder deg denne utsikten!

Nyt våren,
Klem fra Jatte♥♥♥

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Så vakre bilder! Men det er fole til arbeid å få på plass all stæsjen :) Takk for at du delte! Her har snøven smelta i løpet av dagen. No skal det bli vår og sommar, for det har eg bestemt! ;)

Ha ein fin kveld!
Klem frå Elin :)

Lisemoren sa...

For en vakker utsikt dere har, må være herlig å bo så nær sjøen. Vi har et vann så nærme på hytta, og jeg elsker det.

Uteplassen din var nydelig pyntet. Den benken er jo bare helt skjønn.

Lo litt da jeg leste om vinden som var etter tingene dine.

Det har virkelig vært kald vind her også i det siste, men vakker sol likevel. Får bare håpe at det blir sommervarme snart.

Takk for alltid like koselige hilsener hos meg.
Klem fra Lisemoren

Balke gård sa...

Hei og hjertelig takk for paviljongkoselig kommentar, nydelig her hos deg også, utrolgi lekre bilder og de muffinsene var kjempefine:-) Stor klem, Marianne

Minka sa...

Oj, dette var lekkert..Hvit mot sjø eller vann er bare nydelig, og for en vakker natur dere har..Klems..

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

For ein nydeleg dag i Sogn♥ Herleg!!!

Koseleg med utepynt☺

Kor du har kjøpt den "veggen" (kjem ik på ka det heite...)? har so lyst på slik..☺

Nyt sola☺

Klem M♥

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

De fikk seg sikkert en god latter, de arbeidskara opp i skogen (he-he).

Og så jeg som bekymra meg for at naboen måtte tro jeg var blitt gal her den dagen jeg prøøøvde å pynte ute hos meg i kulden og blåsten... :D

Men, så koselig du ordna det til, da! Herlige ting du viser og for en nyydelig utsikt!

Ha en flott kveld.

Klem fra Helgeland

Ramme Alvor sa...

Kor vakkert, for ein herleg utsikt og ja ein kan sjå "den kalde vinden" men stylinga di er kjempeflott!!!!

Klem!

Fru Rosas Hjem sa...

wow du har til og med finere utsikt enn meg:)) og så fint du ordnet til da:))

men hvordan får du til å skrive navnet ditt på bildene? jeg kunne tenkt meg å gjort det selv, har sett at noen har lånt bilder av meg og da er det litt fristende med et lite navn i et hjørne;))


legger meg til som følger:)

hilsen AnnElin

Elizabet Stilig hjem sa...

Så nydelige bilder av en vakker plass!! Kjempefin uteplass dere har og den perfekte utsikten

Klem Elizabet

PIONPIA sa...

Så flott!! Nydelige bilder og været fra sin beste side!
Klem Heidi;-)

Hjerterom sa...

Hei :)
For en flott uteplass,å du å du for en utsikt :)
Mange vakre bilder her ja!!!

Natti natt.

Klem Siw

Sveitserhus og rosehage sa...

Takk for hyggelig kommentar inne hos meg!
Nydelige bilder av en flott uteplass! Kunne godt tenkt meg den utsikten der. :) Kan godt skjønne at karene lurte, men det var vakkert stæsj. Jeg likte spesielt godt skjermbrettet ditt. Det var vakkert!
Ha en fin dag!

PIONPIA sa...

Og takk for hyggelig kommentar forresten;-))!

Anonym sa...

lekre bilder hos deg
Den utsikten kan jo ta pusten fra en hver leser

Line fra huset på landet sa...

Hei du ;) sukk..så vakre bilder. Det ser virkelig ut som om du skulle ha satt hele spiseplassen foran et vakkert maleri av den ubetalelige utsikten deres! Wow. For en utsikt!!
Her kunne jeg godt ha drukket te og jeg tror jammen jeg hadde satt tenna i en av de muffinsene også. Hihi..du liker Tilda du også ser jeg ;)
Jeg får liksom ikke nok av Tilda jeg :))

God klem fra Line

Tonerose sa...

NYYYYYYYYYYYYYYYDELIG! *sukk* jammen har dere en fantastisk flott utsikt!

nydelige møbler, og masse herlig stash! Tusen takk for titten! :o)

herlig inspirasjon!

Ønsker deg en vidunderlig dag!

Unknown sa...

hei hei!
takk for fint bidrag i utfordringen på NIB!

vi bruker gjerne bilde nr 4 som ett av 30 bilder som skal sendes til gjestedommer i Maison interiør, men ser det er lagt på tekst, og at det er litt lite.

hvis du har lyst å gå videre, hadde det vært topp om du sender oss et pip på norskeinteriorblogger@gmail.com slik at vi kan fikse dette:)

ha en super fredag!

LYKKEBO sa...

For en fantastisk plass dere har!
Så idyllisk med fjell og sjø..
Koselig du har pyntet:)

Ha en strålende helg i fin været:)
Klem

Unknown sa...

Gratulerer med finaleplass på NIB's hageutfordring ♥ For noen fantastisk flotte bilder du har tatt og for en utsikt dere har, blir helt stum jeg!
Så nydelig ♥

Du har fått min stemme i konkurransen, lykke til;o))

Klem Line

milla sa...

HEI !! første gang eg er inneom denne flotte bloggen din. Skikkelig imponerende det du viser frem :) Kjekt at dokke skal til å bygge hus, vi flytta inn for to år sida, deilig !!! La meg til som følger ! KLEM ♥ MILLA ♥

I`Døsset sa...

Gratulerer så mye med finaleplassen til NIB s utfordring. Nydelige bilder.

Mira sa...

Nydelige bilder!
Min stemme gikk til deg!

Klem fra Mira.

Balke gård sa...

Hei igjen og gratulerer så mye, vel fortjent finaleplass!!! Klem, Marianne

Anonym sa...

It's an amazing article for all the internet people; they will obtain benefit from it I am sure.


Here is my homepage :: how to download a youtube video; www.youtube.com,