Siste fra Instagram

torsdag 15. januar 2009

Eit januarløfte


Januarnatta hutrar lett,
og trekk vinterkåpa tettare omkring seg
mjukt, byrjar ho å syngje lågt

om to som gjev sine løfter i natt..
nordlyset malar magiske
lovande ord
på himmelen

styrkar sjølv den minste
snøklokke
som lengtar etter ein ny vår..

stjernestøv glitrar
på månelyse vegar
og langs bekmørke stiar
som fører avgårde
inn
i eit eventyr

to varme hender
godt fletta saman
i eit vakkert augeblikk..
mens livet ventar
i horisonten

la kjærleikslykta
alltid få lyse
sjølv
i vinterstid
Tillukke min kjære bror, Roger og kjære Karla. Ønsker deke alt godt! Kjempeglad i deke!

13 kommentarer:

h.espe sa...

Så nydelig vers - gratulerer til broren din :o)

Du er smart du, som allerede er kommet igang med neste års juleforberedelser. Er faktisk litt i sving jeg også. Ikke akkurat på hobbybasis, men har alt kjøpt flere julegaver. Er jo deilig å kunne bruke førjulstida til andre ting en å springe rundt på butikkene, så målet er å være helt ferdig før advent :o)

Lappeteppe holder jeg på å hekle også. Begynte i sommer, men det går smått med meg. Nærmer meg kanskje halvferdig + montering. Ja, ja - det får bli ferdig når det måtte bli ferdig...

Ønsker deg en superduper dag videre og i morgen er det jo helg igjen også...;o)

Stor klem fra Hildegunn

Hulda sa...

Så nydelig bilde, og vakkert dikt. Gratulerer til din bror og hans tilkommende!

Kate-Marita Pettersen sa...

For et vakkert dikt Anja-Elin, har du dikta det selv?
Du trenger ikke stresse med overraskelsen, jeg er ei tålmodig sjel:)
Gratulerer så masse til din bror og hans kjæreste:)
Ha en flott kveld,
klem fra Kate:)

Solveig sa...

Hei:)
For et nydelig vers!
Gratulerer så mye til broren din og hans kjæreste:)

Vet du hva,du er en av mine blogg favoritter;) For det første har du en rå fin blogg,som alltid er full av flotte bilder og ord fra et vakkert hjem og en fantastisk person:)
Og så legger du alltid igjen så fine hilsner hos meg,så når jeg ser at du har vært der vet jeg at det venter fine ord:)

Ønsker deg en flott kveld;)

pepperkverna sa...

Så vakre ord! Hege

Guttemamma sa...

Nydelig dikt og nydelig innlegg!! Klem

Mia, New Room Interior sa...

Nydelig dikt-så flink du er! Bloggen din er så koselig, takk for hilsener inne hos meg! :-) Er så fornøyd med den lille stolen min-den er veldig søt! :-) Ønsker deg en fin helg! Klem

Hjerterom sa...

Nydelige ord og bilde!
Grattis med broren din og kone :)

Ha en fortsatt fin kveld.

Siw

May-Britt sa...

Så nydelig dikt og bilde,gratulerer til broren din.
Klem
May-Britt

BøeFjeldberg sa...

Så nydelig bilde og dikt Anja Elin!! Vakkert, og gratulerer til din bror og hans tilkommende;)

Ja syns det er spennende selv og se hva jeg får til av disse stoffene, har begynt, så det kommer noe frem på bloggen min snart;)

JA de hadde mye flott der ute, og på Panduro vet jeg at det er mye flott også.. Har aldri sett på prisene selv, men alle sier det er så dyrt der..

Stemmer det, du begynner rett på Juletingene igjen du;) Er spendt på den adventskalenderen. Blir den vist når du er ferdig eller må vi vente helt til neste jul? HVa er et oldemorteppe?

Jeg er ca frisk nå, skal iallefall prøve å komme meg ut igjen nå i helgen, så håper jeg at jeg kan holde meg frisk en god stund;)

Smil fra Miriam;)

MODERN COUNTRY sa...

Tillykke med din bror!! Nydelige ord som sier alt. Deilig å feire kjærligheten, det beste av alt her på jord!

Ha en herlig helg!
Klem Aina

Gamlå sa...

Heisann så gledelig og herlig når slike ting skjer.

SÅ:

Til en så herlig blogger som deg så finnes det noe til deg i bloggen min til deg.

klem fra Gamlå og god helg

admin sa...

Gratulerer! :D